Wtorek, 22 września 2020

Plusy i minusy biurka stojącego - czy powinieneś go kupić?

14 lipca 2020

Dzisiaj będziemy badać zalety i wady biurek stojących abyś mógł odkryć, czy Twoje biuro naprawdę tego potrzebuje. Biurka stojące są coraz bardziej popularnym wyborem dla miejsc pracy na całym świecie - i to nie bez powodu! Twierdzenia o naprawianiu bólu pleców, korygowaniu problemów z postawą ciała, zwiększaniu wydajności pracy i nie tylko, nietrudno zrozumieć, dlaczego biurko do pracy siedzącej jest tak popularne. Jednak jak prawdziwe są te wszystkie stwierdzenia?

Wraz z wydłużaniem się naszego życia coraz ważniejsza staje się troska o nasze zdrowie. Trendy zakupowe zaczęły to odzwierciedlać; konsumenci są bardziej świadomi swojego zdrowia niż kiedykolwiek wcześniej. Podczas gdy znaczenie ćwiczeń dla naszego zdrowia jest dobrze znane, ostatnie badania wykazały, że ćwiczenia nie wystarczają. Co więcej, nie chodzi tylko o to, że ćwiczenia fizyczne są dobre - prowadzenie siedzącego trybu życia jest dla nas złe. Badania wykazały, że siedząc przez długi okres czasu aktywnie szkodzimy naszemu zdrowiu. 

"Światowa Organizacja Zdrowia uznała siedzący tryb życia za czwarty wiodący czynnik ryzyka śmiertelności na świecie". Przekłada się to bezpośrednio na miejsce pracy. Przeciętny brytyjski pracownik biurowy spędza 35-40 godzin tygodniowo siedząc przy biurku, nie wliczając w to czasu spędzanego na dojazdach do pracy i czasu spędzanego na odpoczynku. Cały ten czas siedzenia przyczynia się do wielu szkodliwych konsekwencji, takich jak: Zwiększenie ryzyka zachorowania na cukrzycę typu 2 o 90 procent. Spowolnienie metabolizmu. Zwiększenie prawdopodobieństwa przedwczesnej śmierci. Otyłość. Wyższe ryzyko rozwoju demencji. Związek ze zwiększonym prawdopodobieństwem zachorowania na raka. I więcej. Naturalnie, na piętach tych badań ludzie coraz bardziej przejmowali się swoimi nawykami zawodowymi - wchodzili do biurka na stojąco. Biurko do pracy w pozycji siedzącej to regulowane biurko, które umożliwia pracownikom biurowym korzystanie z niego w pozycji stojącej lub siedzącej, oferując im możliwość wstania w ciągu dnia pracy. Obawy związane ze zdrowiem wokół pozycji stojącej Chociaż istnieje wiele obaw związanych ze zdrowiem wokół siedzącego trybu życia, nie oznacza to, że nigdy więcej nie usiądziemy. Wręcz przeciwnie, istnieją badania sugerujące, że zbyt duża pozycja może mieć również negatywny wpływ na zdrowie.

W rzeczywistości przeprowadzono badania, z których wynika, że praca wymagająca od pracowników wstawania przez cały dzień wiąże się z około 2-krotnym ryzykiem wystąpienia chorób serca w porównaniu z pracą na siedząco. To powiedziawszy, warto mieć na uwadze fakt, że inne czynniki stanowisk pracy na stojąco (takie jak obsługa maszyn, noszenie ciężkich przedmiotów, przebywanie w środowiskach o dużym natężeniu ruchu, takich jak sprzedaż itp.) Jednym z prawdopodobnych powodów tego jest fakt, że stojąc powoduje, że krew gromadzi się w nogach i jest zwiększony stres podczas pompowania go z powrotem do serca. Nadmierna pozycja stojąca została również związana z żylakami, zatkanymi tętnicami i skurczami nocnymi. Korzyści płynące z biurka w pozycji stojącej są ogromne - ale być może największym z nich jest fakt, że pozwalają one siedzieć i stać. Jeśli nie powinieneś siedzieć za dużo i nie stać ... co jest najlepsze dla Twojego zdrowia? Jak w przypadku wielu rzeczy, rozwiązanie wydaje się być szczęśliwym medium. Zapytaj o biurka do siedzenia i stania dla swojego biura! Teraz, gdy masz przegląd nauki stojącej za tą koncepcją, zidentyfikujemy i wyjaśnimy korzyści z biurka stojącego. 

1. Pozwala rozłożyć godziny siedzenia. Jak już wyjaśniliśmy w poprzednim rozdziale, zbyt długie siedzenie jest szkodliwe. Jednakże, jest to również nieuniknione, jeśli pracujesz w biurze. Pomysł wstawania na przerwy co godzinę może brzmieć w zasadzie wykonalne, ale w praktyce może być mniej wykonalne. Być może pracujesz w napiętych terminach i nie masz czasu do stracenia; możesz pracować w dziale obsługi klienta i musisz być obecny, aby odbierać telefony. Pierwszą korzyścią płynącą z korzystania z biurek do pracy siedzącej jest możliwość przerwania tej passy w trakcie pracy. Można płynnie przełączać się między siedzeniem a staniem w ciągu dnia roboczego, dzięki czemu nie trzeba robić ciągłych przerw. 

2. Stanie jest korzystne dla twojego zdrowia (z umiarem). Nie tylko gwarantuje, że nie będziesz siedział spokojnie zbyt długo, ale także, że stanie przez część dnia jest aktywnie korzystne dla twojego zdrowia. Stanie przez trzy godziny dziennie przynosi korzyści zdrowotne w postaci biegu w 10 maratonach rocznie! 

3. Masz możliwość siedzenia i stania. Dotknęliśmy faktu, że stanie przez cały dzień może być tak samo szkodliwe jak siedzenie, więc posiadanie biurka na stojąco może nie być rozwiązaniem. Jednak jedną z największych korzyści zdrowotnych biurka do pracy w pozycji stojącej jest możliwość dostosowania ustawień zarówno do wzrostu w pozycji siedzącej, jak i stojącej. Pozwala to Tobie i Twoim pracownikom na stworzenie równowagi pomiędzy nimi w ciągu całego dnia, która pasuje do Ciebie. 

4. Wzrost dla produktywności i skupienia. Wśród wszystkich korzyści dla zdrowia płynących z korzystania z biurek do pracy siedzącej jest również poprawa w miejscu pracy. Badania wykazały, że w niektórych biurach wprowadzenie biurek typu sit-stand zwiększyło produktywność o 46%! Biurka do pracy siedzącej nie tylko poprawiają zdrowie pracowników, ale także zwiększają ich zdolność do pracy - to solidna inwestycja w nasze książki. 

5. Pomaga utrzymać zdrową wagę, ponieważ spala więcej kalorii. Ostatnią korzyścią płynącą z korzystania z biurek typu sit-stand, które dziś dzielimy, jest fakt, że pomagają one pracownikom utrzymać zdrową wagę i zmniejszyć otyłość. Kiedy o tym myślisz, to logiczne - siadanie zużywa znacznie mniej energii niż stanie, więc Twoje ciało spala mniej kalorii siedząc. Badania wykazały, że pracownicy korzystający z biurka na stojąco spalali 0,7 kalorii więcej na minutę, co daje około 50 kalorii na godzinę i jeszcze lepiej, w ciągu roku, spalilibyście 30 000 kalorii. To tylko sześć z wielu korzyści zdrowotnych, jakie mają do zaoferowania biurka do pracy na stojąco.