Sobota, 31 października 2020

Korzyści z prowadzenia bloga firmowego SEO

21 września 2020

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych (SEO) jest niezbędnym elementem skutecznego marketingu stron internetowych. Kiedy strony internetowe Twojej firmy zajmują wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania dla poszczególnych fraz kluczowych, będziesz otrzymywać więcej odwiedzających, potencjalnie wydając dużo pieniędzy na swoje produkty lub usługi.

SEO jest niezbędne. Wyższe pozycje w rankingach to bardzo pożądana nagroda dla firm z każdej branży i sektora. Cele Twojej firmy nie różnią się od siebie i to właśnie tutaj blogowanie może dać Ci przewagę w rankingach nad regionalnymi, krajowymi i międzynarodowymi konkurentami.

Jak Regularne Blogowanie pobudza Twoją SEO

Jak? Oto tylko niektóre z korzyści SEO, jakie blogowanie biznesowe przynosi firmom dużym i małym.

Więcej świeżych treści

Im częściej strona jest aktualizowana o nowe treści, tym bardziej Google będzie pełzał i indeksował nowe posty i strony na Twojej stronie. O ile częstotliwość nie ma bezpośredniego wpływu na rankingi, o tyle nowe wpisy na blogu co tydzień zapewniają świeżość i aktualność strony internetowej Twojej firmy. Pająki wyszukiwarek uwielbiają indeksować nowe treści. Im częściej te małe indeksujące pająki wracają na Twoją stronę, tym szybciej Twoje treści są indeksowane, co jest korzystne dla Twoich działań SEO.

Więcej stron indeksowalnych

Regularny harmonogram blogowania oznacza więcej wpisów dodawanych do Twojej strony w ciągu tygodni, miesięcy i lat. Każdy post jest indeksowany jako osobna strona. Wspólnie zapewniają one więcej wejść dla potencjalnych klientów i klientów, aby znaleźć Twoją firmę za pośrednictwem stron z wynikami wyszukiwania (SERP). Jest jeszcze więcej korzyści z większej liczby stron, jak odkryjesz poniżej

Więcej słów kluczowych z długim ogonem (Long-Tail)

Większość firm posiada zbiór podstawowych słów kluczowych, do których chce dotrzeć. Jednakże, duży ruch w wyszukiwarkach zazwyczaj pochodzi z długich słów kluczowych, które są związane z tymi frazami, ale nie są dokładnie dopasowane. Blogowanie daje Twojej firmie możliwość kierowania do tych drugorzędnych i trzeciorzędnych fraz kluczowych o bardziej zróżnicowanej, ale ukierunkowanej treści.

Więcej możliwości backlinkingu

Wspaniała treść bloga jest pouczająca, wciągająca, zabawna i wnikliwa. Czytelnicy chcą dzielić się wspaniałą treścią z innymi ludźmi. Umieszczają więc linki na swoich stronach internetowych i blogach, które zawierają linki do Twoich treści. Im bardziej zróżnicowane linki zwrotne otrzymasz od stron o wysokiej jakości, tym wyższe będą prawdopodobnie Twoje rankingi wyszukiwania.

Więcej linków wewnętrznych

Zdrowy blog opiera się również na wewnętrznych linkach. Kiedy łączysz się z jednego postu do drugiego za pomocą powiązanej frazy kluczowej, sygnalizujesz pająkom wyszukiwarki istotność i znaczenie tej powiązanej treści. Ogólnie rzecz biorąc, interlinking pomaga wyszukiwarkom zrozumieć, o co chodzi w Twojej witrynie, jak wszystko się łączy i jakie treści są najistotniejsze dla zapytania wyszukiwarki - wszystko to przynosi korzyści w zakresie optymalizacji.

Zwiększone zaangażowanie użytkowników

Wspaniałe wpisy na blogu, połączone z inteligentnym wewnętrznym linkowaniem, oznaczają, że odwiedzający spędzają więcej czasu na zwiedzaniu Twojej strony. Im dłużej znajdują się na Twojej stronie, tym większy jest ich potencjał, że staną się klientami lub abonentami. W kategoriach SEO, im większe zaangażowanie odwiedzających, czy to odsłon, czy też czasu trwania, tym bardziej efektywna będzie optymalizacja Twojej strony.

Korzyści z prowadzenia bloga firmowego

Jak widać, dodawanie do strony internetowej treści informacyjnych, rozrywkowych i ukierunkowanych w formie dobrze napisanych postów na blogu może poprawić pozycję w wyszukiwarkach internetowych i wyszukiwalność. Większa liczba odwiedzających oznacza więcej płacących klientów, a także fanów, którzy będą pełnić rolę ambasadorów marki dla Twojej firmy.

SEO może brzmieć nieromantycznie w porównaniu z ekscytującą zawartością wirusową, mediami społecznościowymi i hakowaniem wzrostu. Niemniej jednak, jest to rdzeń skutecznego marketingu przychodzącego i jest to solidna długoterminowa strategia, w którą należy inwestować.

Posty na blogu przyciągną klientów i klientów, którzy w przeciwnym razie nigdy nie znaleźliby Twojej statycznej strony firmowej. Miesięczna inwestycja w zoptymalizowaną pod kątem wyszukiwarek treść bloga może zwrócić się w formie dodatkowej sprzedaży, wielokrotnie w przyszłości.