Coraz więcej firm outsourcinguje swoją infrastrukturę do chmury za pośrednictwem dostawcy usług. Czasami jest to cały pulpit, dostarczany przez dostawcę DaaS, innym razem aplikacja branżowa, dostarczana przez dostawcę SaaS.
A wszyscy ci użytkownicy chcą drukować. Dostawcy usług stoją przed wyzwaniem, że jeśli chcą zadowolonych klientów, muszą się upewnić, że ich klienci są również zadowoleni, gdy drukują. A jest to możliwe tylko wtedy, gdy wydruki rozpoczynają się w momencie ich uruchomienia. Od razu, i do wymaganej drukarki, która jest zwykle najbliżej użytkownika.
Przeszkody nie są bez znaczenia: W przypadku świadczenia usług, zadania drukowania są inicjowane w chmurze, w której działają aplikacje i komputery stacjonarne. Drukarki są jednak zazwyczaj umieszczane na miejscu u użytkowników. Jest to tylko jedna z wielu przyczyn, które prowadzą do następujących 10 najczęstszych wyzwań (tak, niestety jest ich jeszcze więcej) podczas drukowania dla dostawców usług
Top 10 Wyzwania związane z drukowaniem w obliczu dostawców usług
- Praca w drukarni staje się ogromna. Zadanie drukowania 2 MB PPT lub PDF może już stać się zadaniem drukowania 200 MB. Ta ilość danych musi się przemieszczać w dół i utrudniać działanie aplikacji i wideo.
- Rozmiar zadań drukowania jest jedną stroną tego wyzwania, drugą jest szybkość drukowania. Jeśli użytkownik zbyt długo czeka na rozpoczęcie zadania drukowania, staje się sfrustrowany i wielokrotnie naciska przycisk drukowania, tworząc koszty i straty.
- Prawidłowe wydruki wymagają odpowiedniego sterownika drukarki. Istnieją tysiące modeli drukarek, ploterów i drukarek etykiet. Dla każdego modelu istnieje kilka różnych sterowników drukarek dla różnych systemów operacyjnych. Dostarczenie właściwego sterownika dla każdej sytuacji staje się koszmarem i powoduje błędy w druku. Uniwersalne sterowniki drukarek dostarczane przez producentów drukarek wykonują tę sztuczkę tylko dla swoich modeli, a nie nawet dla wszystkich.
- Nie wszystkie sterowniki drukarek są kompatybilne z serwerami terminalowymi lub innymi platformami wirtualizacyjnymi i mogą powodować wstrzymanie drukowania, a nawet stanowić zagrożenie dla ogólnej wydajności.
- Pracownicy klientów używają różnych urządzeń , takich jak komputery PC/Laptopy z systemem Windows, Mac/MacBooki, Chromebooki i cienkich klientów jako punktów końcowych i wędrują od urządzenia do urządzenia i z miejsca do miejsca. Musisz mieć pewność, że użytkownicy zawsze otrzymują odpowiednie drukarki, gdziekolwiek się znajdują.
- Musisz znaleźć sposób na dotarcie do drukarek sieciowych w sieciach maskowanych, na przykład jeśli zamiast VPN używane są bezpieczne bramy.
- Dane do druku zawierają informacje poufne. Musisz więc upewnić się, że dane te są szyfrowane w czasie przesyłania. Pomyśl też o GDPR. Dodatkowo, wydruki siedzą w podajniku papieru, dopóki użytkownicy ich nie odbierają. To kolejne zagrożenie dla bezpieczeństwa. Wielu użytkowników wymaga zachowania poufności i nie chce, aby po otrzymaniu wydruku trzeba było drukować sprintem do drukarki.
- Drukowanie pochłania zasoby na Twoich wirtualnych pulpitach lub serwerach terminali. Jeśli możesz pozbyć się większości z tych zadań drukowania, możesz zmarnować nawet do 20% więcej użytkowników na swoich komputerach.
- Niektórzy użytkownicy mają specyficzne potrzeby związane z drukowaniem, jak tace na papier, zszywki, N-up, nazywasz to. Musisz się upewnić, że ta funkcjonalność zawsze działa.
- Czy promujecie korzystanie z aplikacji i komputerów stacjonarnych na urządzeniach przenośnych, takich jak iPad i tablety z systemem Android, a nawet iPhone'y i inne smartfony? W takim razie musisz się również upewnić, że drukowanie działa bezproblemowo również na tych urządzeniach. I bądź ostrożny - AirPrint nie działa z wnętrza sesji z systemem Windows.